پلی‌آف جام جهانی| تکرار فاجعه برای آتزوری در شب صعود سوئد/ ترک‌ها حریف رونالدو و یارانش نشدند

11:13 - 05 فروردين 1401
کد خبر: ۸۰۴۸۱۹
دسته بندی: ورزشی ، اخبار خارجی
در آغاز رقابت‌های پلی‌آف انتخابی جام جهانی در قاره اروپا ایتالیا وداع تلخی داشت و پرتغال و سوئد هم به دور بعدی راه یافتند.

- در شروع رقابت‌های پلی‌آف انتخابی جام جهانی ۲۰۲۲ در منطقه اروپا و برای مشخص شدن ۳ سه سهمیه باقیمانده قاره سبز ۴ دیدار همزمان از ساعت ۱۵ دقیقه بامداد امروز (جمعه) برگزار شد که در پایان تیم‌های ولز، سوئد، پرتغال و مقدونیه شمالی راهی دور بعدی شدند.

از گروه A تیم ملی فوتبال ولز در حالی که در کاردیف میزبان تیم ملی اتریش بود توانست در شب رویایی گرت بیل و دبل این مهاجم توانمند خود با نتیجه ۲ بر یک به پیروزی برسد تا با این نتیجه جواز رقابت در بازی بعدی را بگیرد. به این تیب تیم ملی ولز با توجه به شرایط جنگی در اوکراین باید در تابستان به مصاف تیم پیروزی بازی اوکراین با اسکاتلند برود.

گرت بیل در دقایق ۲۵ و ۵۱ برای ولز و مارسل سابیتزر در دقیقه ۶۴ تک گل اتریش را به ثمر رساندند.

همچنین در مسیر B سوئد در ورزشگاه فرندز آره‌نای شهر استکهلم میزبان جمهوری چک بود که پس از تساوی بدون گل دو تیم در ۹۰ دقیقه کار به وقت‌های اضافه کشیده شد تا اینکه روبین کویاسون در دقیقه ۱۱۰ گل برتری و نجات‌بخش را برای سوئد به ثمر رساند تا این تیم حریف لهستان در آخرین دیدار از مسیر حضور در جام جهانی باشد.

تیم ملی لهستان هم چند هفته پیش به دلیل تحریم‌های یوفا علیه روسیه مستقیما به بازی بعدی رسید و به این ترتیب تیم‌های سوئد و لهستان روز سه‌شنبه نهم فروردین در ورزشگاهی به میزبانی لهستانی‌ها به مصاف هم خواهند رفت.

از مسیر C و در دیداری که نتیجه آن برای علاقمندان به فوتبال عجیب بود تیم ملی ایتالیا در حالی که در ورزشگاه رنزو باربرای شهر پالرمو میزبان تیم ملی مقدونیه شمالی بود و در حالی که لاجوردی‌پوشان موقعیت‌های پرشماری را از دست دادند در نهایت با تک دقیقه ۲+۹۲ الکساندر ترایکوفسکی با یک گل مغلوب مهمان نه چندان نام آشنای خود شد تا ایتالیا برای دومین دوره متوالی و پس از حذف ناباورانه در دوره قبلی مقابل سوئد از رسیده به جام جهانی ناکام بماند.

در دیگر دیدار این گروه تیم ملی پرتغال در حالی که در ورزشگاه دراگائو میربان تیم ملی ترکیه بود موفق شد با حساب ۳ بر یک از سد مهمان خود بگذرد تا با این نتیجه رونالدو و یارانش حریف مقدونیه در دیدار نهایی برای سفر به قطر شوند.

اوتاویو در دقیقه ۱۵، دیوگو ژوتا در دقیقه ۴۲ و ماتئوس نونس در دقیقه ۴+۹۰ گل‌های پرتغال را به ثمر رساندند و بوراک ایلماز در دقیقه ۶۵ تنها گل ترکیه را زد. همچنین این مهاجم ترک در دقیقه ۸۵ و در حالی که بازی ۲ بر یک در جریان بود ضربه خود از روی نقطه پنالتی را به بیرون زد تا ترک‌ها شانس به تساوی کشاندن بازی را از دست دهند.

 

 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *